Bez cukru/ Dania główne/ Lekkostrawne/ Słodkie/ Śniadania/ Wegańskie

Pieczone w piekarniku pancakes z kaszy gryczanej

Kilkanaście tygodni temu musiałam przejść na specjalną dietę. Kryzys przyszedł w 15 tygodniu, kiedy nie mogłam już patrzeć na płatki jaglane i gryczane 😛 Postanowiłam, że za wszelką cenę zrobię panckes, miałam na nie straszną ochotę. Nie mogłam nabiału (w tym jajek), smażonego, cukru i jeszcze wielu innych rzeczy. Po kilku próbach uzyskałam wymarzone placuszki, które spełniały wszystkie zalecenia od dietetyczki. Do przygotowania moich pancakes użyłam kaszy gryczanej niepalonej. Namoczyłam ją przez noc, dodałam kilka składników i zblednowałam. Zamiast smażyć je na patelni, upiekłam je w piekarniku i wyszły 😀 Moje pancakes są bezglutenowe, wegańskie i nie zawierają cukru. Wrzucam dla was ten przepis, bo może Wy też potrzebujecie zdrowej wersji pancakes 🙂

Składniki & przygotowanie

Do przygotowania jednej porcji będziesz potrzebować:

  • 100 g kaszy gryczanej niepalonej
  • 30-40 ml napoju roślinnego (użyłam napoju ryżowego firmy Natumi)
  • 1 łyżeczka oleju kokosowego
  • 3 łyżeczki erytrytolu
  • ½ łyżeczki bezglutenowego proszku do pieczenia
  • 1 szklanka wody

Opcjonalnie do podania:

  • owoce
  • jogurt kokosowy/masło orzechowe

Przygotowanie:

  1. Kaszę gryczaną zalać szklanką wody i odstawić do namoczenia przez noc.
  2. Piekarnik rozgrzać do 180 stopni termoobieg.
  3. Kaszę gryczaną odcedzić na drobnym sicie i wypłukać pod bieżącą wodą.
  4. Do wysokiego i wąskiego pojemnika (najlepiej takiego od blendera) wrzucić kaszę. Dodać olej, napój roślinny, erytrytol i proszek do pieczenia. Wszystko zblendować na gładką masę.
  5. Kiedy piekarnik będzie już nagrzany blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Masę gryczaną przełożyć na blachę za pomocą łyżki. Na jeden pancake przeznaczyć około dwóch łyżek masy. Powinno powstać 6-7 sztuk placków.
  6. Blachę włożyć do piekarnika. Placuszki piec około 15 minut. W połowie pieczenia odwrócić na drugą stronę.
  7. Po upływie podanego czasu wyjąć pancakes i przełożyć na talerz. Podawać z ulubionymi dodatkami.

Porady:

Kasza musi się namoczyć przez noc, nie skracaj czasu moczenia. Wieczorem zalej wodą, żeby rano na śniadanie przygotować sobie takie placuszki.

Czas pieczenia może się wydłużyć ze względu na różnice wielości pancakes i rodzaju piekarnika.

Z gryczanej masy powinno wyjść 6-7 placków. Jeden placek to dwie łyżki masy. Nakładając masę nie rozprowadzaj jej łyżką. Po prostu nałóż w jedno miejsce, a ciasto samo się lekko rozleje. Im grubsze tym lepsze.

Pancakes podawaj z ulubionymi dodatkami np.: masło orzechowe, jogurt kokosowy, syrop klonowy, powidła i oczywiście owoce 😉

 

Mogą rownież Ci się spodobać

Brak komentarzy

Zostaw komentarz